äh? 22 / okt / 23:01

Quake 4 Review (by wannabe pro)
Multiplayer

Üldiselt ütleks, et multiplayeris on suht hästi suudetud järgi teha q3 füüsika - ja see mulle meeldib. Samas paistavad silma mõned täiesti imelikud asjad. Näiteks view bob'i maha võtmine on server side mis paistab mulle küll täielik idiootsus. Muidugi ei tunne ma selle taga olevat tehnikat, kuid loodan, et see saab fixitud varsti (või muutub vanilla q4 serveritel see defaultiks, et bob on maha võetud). Samuti käis mulle pinda g_fov ja com_allowconsole commandide cfg'sse mitte savemine writeconfig käsuga, vaid oli vaja need manuaalselt lisada oma autoexec.cfg lõppu. Ning kui hiljem mängust seest teha writeconfig autoexec.cfg kadusid need jälle sealt ära, ning oli uuesti vaja neid lisada.
Kõik skinnid on ühesugused. See sakib. Naissoost skinne pole üldse leidnud, nii et nüüd peab kuulama kuidas mingi kareda häälega tüüp ähib iga kord kui hüppad. On ka probleeme häältega, kuid sellest allpool. Skinnide animatsioonid tunduvad, nagu oleks tehtud rohkem reaalseks kui quake stiilis arcade lendamiseks, mis tundub olemasolevate relvadega võrreldes suht kahtlane.
Tundub imelik, et developerid mõtlesid endistele qw-q2-q3 mp fännidele, kuid siis tegid paar käiku, mis peaksid justkui mainstream publikule meeldima - nad oleks võinud ju otsustada, kas nad teevad mainstream mp mängu (bf2 vms) või pro mängijaskonnale mõeldud mängu. Praegu saavutati lihtsalt seda, et mitte kummagi jaoks ei ole see perfektne, kuid ma usun et potentsiaal oli selleks olemas.
Kaardid tundusid minule täiesti pandavad, kuid puudusid sellised mapid mida ma nimetaks tõsiselt headeks. The Edge remake = not cool. Space mapid = not cool. Kõik tundusid olevat suht väikesed pisikeste ruumidega mapid, mis on arvatavasti loodud kiireks madinaks, kuid mulle isiklikult selline kitsastes ruumides ringi hüppamine ei meeldi.

Single player

Single playeri kohta ma ei oska öelda nii palju kui MP koha pealt, kuid nii kaugele kui ma seda mängisin paistis see päris fun (Star Wars: Republic Commando moodi fightimine, kuid tõsisem ja süngem). SP mind eriti ei huvitagi q4 juures, mistõttu ma lähen edasi.

Relvad

Relvad tundusid täiesti ok olevat, kuid siiski ei leia ma mõtet sellel, et meil on nüüd 1 plasmaguni asemel 2 plasmaguni. Okei, võibolla pole ma piisavalt pro, et sellel mõtet leida, või pole ma piisavalt mainstream dumbuser et leida seost 'mida rohkem relvi seda parem mäng'. RL ja RG delay oli minu jaoks muidugi täiesti võõras, kuna ma olen mänginud eelnevatest quakedest korralikult vaid q3, ning see mulle ei meeldinud. Rakettide aeglasemaks tegemine tundub mulle samuti väga väga imelik, kuna mänguilu annaks ju just juurde kiiremad raketid (airrocketid, trickjumpid kiiremate rocketitega) ning need aitaks ka rohkem RG vastu, mis (olenemata delayst) tundus väga domineeriv, võibolla mängu arengu käigus see olukord muutub.
Kõik relvade modelid on sarnase värvitooni ja kujuga, mis ei ole üldsegi hea. q3 oli võimalik ära tunda vastase käes olev relv tihti vaid värvi järgi, ning siis kuju järgi - nüüd aga ei suuda ma (eriti maha keeratud graafikaga) vahet teha relvadel seni, kuni vastane mind laseb :) Võib-olla tuleb see jälle minu skillipuudusest.
Splash damage tundub meeletult suur. Rocketiga ei pea vastase lähedalegi laskma, et teda ära tappa, ning plasma- või nailclimbides saab ennast ära tappa oi oi kui kiiresti. Mulle isiklikult meeldiks rohkem, kui täpsus loeks, mitte see, et sa suudad lasta mingi projectile umbes vastase suunas vastu maad.
Üldiselt on relvade balance hea, kuid mõnda asja võiks siiski fixida.

Graafika

Ühesõnaga bumpmap ja mida iganes, minu arvuti seda välja ei vea, mind praegu see ei koti :). Juhiks aga tähelepanu sellele, et kuigi mu arvutis näeb see mäng välja kõvasti kõvasti halvem kui q3 max graafikaga on fps umbes 100 võrra madalam - no milles asi mehed? Selle kommentaari võib jälle muidugi panna minu enda (ja minu geto arvuti) sakkivuse kaela, kuid see tundub väga imelik. Kogu selle ajaga quake kolmest tehti siis ühesõnaga see progress, et single playeris saab verd lennata 12 kaares 4 kaare asemel ja vastastel on bumpmapping ja kõik neegrid paistavad nagu päris elus. Kuid multiplayeris (mille pärast väga palju inimesi selle ostab) saavutati see, et sama graafika juures on fps 100 võrra väiksem ning superarvutite peal fps 60 võrra väiksem.
Võrdluseks tegin ma kaks pilti: Q4 ja Q3. On vahe nähtav?

Hääled

Hääled on minu arvates mängu kõige nõrgem külg. Muidugi multiplayeris relvade ja liikumise jne hääled, mitte single playeris näitlejate hääled (kuna ma seda ei oska kommenteerida). Püssid teevad sellist häält, nagu ma ootaks mingitelt futuristliku battlefieldi relvadelt, mitte quake relvade häältelt. MGga lastes ei kuule mitte midagi, kuid samas LGga lastes ei ole häält nagu oleks Thor isiklikult fragimas vaid on mingi halfassed kärakas ja edasi särin pistikust. LG hääl muidugi on rohkem selline kosmeetiline asi. Kuid siiski on puudu LG idle särin, mille järgi võib kuulda kus vastane on (nagu RG'l olemas on praegu).
Hitsound - esimest korda kui ma seda kuulsin, arvasin ma, et on hitsoundid nagu CPMAs (mida rohkem dmg seda madalam hääl). Aga kus sa sellega. Hitsound ongi mingi peenike tilin mida pole kuuldagi, eriti siis kui mingi action käib ja relvad teevad häält nagu lahinguväljal irl.
Modelitelt on puudu <50 hp hääl. See oli minu arvates väga väga hea feature q3's, kuid muidugi on see välja võetud.
Ma ei tea, äkki see ei meeldinud duellijatele vms, kuid oleks ju võinud teha kasvõi commandi selle sisse ja välja lülitamiseks, aga ikkagi oleks see võinud TDM/CTF mängijatele olemas olla.
Kõndimise hääl on samuti väga unbalanced, eriti siis kui cg_enemymodel sugust käsku ei ole - mõnede strogg modelite sammud on peaaegu täiesti vaiksed.

Hud

Ma saan aru, et kuna mäng on uus siis on vaja tuua sisse mingi futuristlik teema and whatnot, aga kas ei oleks võinud jätta MP ja SP hud'e omavahel eraldi? Tihti olen ma saanud surma just tänu faktile, et ma ei tea mis relvad mul käes on või mis ma üles olen korjanud. Näiteks- tapan pummeldades vastase ära. Vastasel on püss käes aga mina ei tea misasi see oli, kuna ma ei saanud sellest aru. Nüüd jooksen ma edasi, ja ma ei tea kas mul on midagi käes või mitte. Ja mul pole mingit näidikut ka. Ja asjade üleskorjamise hääl on nii vaikne, et ma isegi ei tea kindlalt, kas see olemas on :).
Veel võib nuriseda näidikute kallal. Kui nad tegid mingi meeletult suure graafilise riba, kus tuleb pügalaid juurde ja läheb ära kui ma ammot ja hp saan/raiskan, siis miks ei oleks seda võinud teha värvi muutvaks? (cg/ch_crosshaircolor 1 in q3) Ma lihtsalt ei saa aru sellest, kui palju mul elusid on, ning jooksen 2hp shaftiga vastasele peale.
Simple items ei ole olemas! Selline lihtne asi, nagu mängus juba olemas olevad 2d ikoonid kuvada 3d itemite asemel saaks kõvasti leevendada segadust, mis võib tekkida kui itemid näevad kõik ühesugused välja. Kuid seda ei ole tehtud. HUD poolest jääb vq4 kõvasti alla vq3'le, ja isegi seal oli HUDiga probleeme.

Kokkuvõte

Quake 4 on selline, nagu ma ootasin, et ta on. See ei ole mingisugune mäng, mis on absoluutselt kõikide multiplayer fps'ide isa ja owner, vaid lihtsalt MP mäng, mis on sarnane q3'le. Sarnasuse osa on hästi tehtud, samuti kiidan ma heaks selle, et ID ja Raven otsustasid teha ka muutusi, et ei oleks lihtsalt eelneva mängu remake. Kuid samas tunduvad paljud muudatused mulle arusaamatud, kuid need ei ole midagi, mida ei saaks patchi või modiga parandada.
Üldiselt on asi nii, et seni kuni ei tulda lagedale mingi suure tegija modiga (nagu q3 osp või ra3 või cpma), ei leia ma suurt mõtet q4 mängimises.
Kas siis tõesti sellepärast mängida praegu mängu, mis on eelkäijatest halvem, et saada endale vanilla q4 skill mida saab varsti edasi kanda tulevastele competitive modidele? Mina lähen mängin quake 3 edasi, kuni quake 4 muudetakse selliseks, mida mulle mängida meeldiks.
Quake 4 on hea mäng, aga Quake 3 (feat mods) on parem.


* Kõigile quakeneti kasutajatele ja Q4 huvilistele soovitaks kanaleid #quake4.ee ja #quake4.euro
 
 
äh? 22 / okt / 23:12  
ja muide mõisteid (nagu skinnide animatsioon ja mida iganes) olen ma kasutanud täiesti vabalt nii et ühesõnaga kui aru ei saa siis oma mure
 
MailmanMel 22 / okt / 23:18  
Hea töö, hea töö.
Päris korralik ülevaada!


Ise ei saa kahjuks eriti midagi kommetneerida antud hetkel, sest pole Quake 4-ja isegi näinud mitte, peale mõningate üksikute screenshotide. Kahju muidugi. Samas ma loodan, et kõik see rahvas järgneva nädala jooksul tohutult ei pracci, muidu võib skilli poolest maha jääda kuidagi ...


Kusjuures nn progamingu noorema põlvkonna kohapealt lasti Q4 Eesti jaoks ideaalsel ajahetkel välja ... meil vist mingi koolivaheaeg ju nüüd, vahetult pärast Q4-ja välja tulekut.
 
peet 22 / okt / 23:59  
noh, ma jäin siin paar päeva hiljaks praccimisega juba (samas tuleb osa süüst sita masina kaela ajada s.t. kõik) ning suht reipi saab :|
 
MailmanMel 23 / okt / 01:30  
Huvitav kas PLANCu kunagised quake'i hiiud: lyle, moochi, jiggaman, kilu jne ka nüüd uuesti tuhast tõusevad ... :)
 
sTeaLth 23 / okt / 15:39  
kusjuures, see q4 sshot, mis üleval on, sarnaneb rohkem q2-le (valgustus, tekstuurid jms)..
 
äh? 23 / okt / 16:02  
"miks ei oleks seda võinud teha värvi muutvaks? (cg/ch_crosshaircolor 1 in q3)"

crosshairhealth siiski
 
m1sterX 24 / okt / 23:33  
ta pidavatki olema mainstream SP mängijatele
 
MailmanMel 24 / okt / 23:35  
jah
Single player on ikka see koht kust raha tuleb tegelikult.
Gamerid on suht tagaplaanil